wybierz język

WŁAŚCICIEL PORTALU

A A A
Poleć znajomemu
Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błędy (literówki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
Wyślij
13 czerwca 2011, autor: Rajmund Papiernik
Motocyklem dookoła Dolnego Śląska. Od Wrocławia do Głogowa
Przez cały Dolny Śląsk (Wrocław- Mirsk)

Trasa ekspedycji powiedzie przed Dolinę Baryczy, Przemkowski Park Krajobrazowy, Bory Dolnośląskie, Krainę Wygasłych Wulkanów, Góry Izerskie, Karkonosze, Ziemię Wałbrzyską, zataczając Koło w stronę Wrocławia przed Kotlinę Kłodzką i Ślężański Park Krajobrazowy. Docelowo wyprawa wyniesie ok. 1000 kilometrów po najważniejszych atrakcjach turystycznych regionu.

Pierwszy etap podróży dookoła Dolnego Śląska za nami. Przejechaliśmy dzisiaj w pełnym słońcu – temperatura momentami przekraczała 30 st.C - ok. 200 km. Okazuje się, że to całkiem fajny i dający dużo ciekawych wrażeń (niemęczący) dystans.

Wystartowaliśmy zgodnie z planem kilka minut po godz. 9 z pl. Solnego położonego w samym sercu Wrocławia. Pierwsza ciekawostka tuż za miastem to piękny kompleks Toya Golf. Następnie Dokładnie o 11.00 – unikając dróg krajowych i innych głównych szlaków pełnych tirów - dotarliśmy do miejscowości Krośnice przed Miliczem. Prawie cała trasa biegnie przez lasy lub malutkie wioseczki. Wójt Krośnic Pan Mirosław Drobina przyjął nas bardzo serdecznie i pokazał swoją miejscowość. W Krośnicach znajduje się nowoczesne Centrum Edukacyjno-Turystyczno Sportowe, w skład którego oprócz nowoczesnego kompleksu sportowego wchodzi również Schronisko Młodzieżowe. Miejsce to mimo, że ma status schroniska zaskakuje wysokim poziomem wyposażenia. Wszystkie pokoje są odnowione. Na jego terenie znajduje się również  sala konferencyjna, a dla placówek edukacyjnych organizuje się kompleksowo zielone szkoły.  Co ważne miejsce to dysponuje również wypożyczalnią rowerów, dzięki czemu wybierając się w rejon Stawów Milickich nie trzeba targać za sobą roweru. Można wypożyczyć go na miejscu.   Krośnice mają ambitne plany rozwoju.  Budują właśnie nowy zalew, kolejkę wąskotorową, nowy basen i centrum rekreacyjno sportowe z kortami do tenisa i boiskami do kosza. W Krośnicach znajduje się jeden z dwóch zachowanych egzemplarzy wojskowego samolotu turbośmigłowego „Jak 11”. Nie omieszkaliśmy wspiąć się na skrzydło i spróbować usiąść za sterami – niestety skończyło się tylko na siedzeniu na skrzydle.

Prom w Chobieni pomimo, że to tylko kilkadziesiąt metrów przeprawy kursuje co godzinę. Nam udało się dotrzeć na brzeg 7 minut po planowym rejsie. Na szczęście obsługa promu, znajdująca się akurat  po drugiej stronie, podpłynęła i przewiozła nas na drugi brzeg. Ciekawostką jest rodzaj napędu do którego prom wykorzystuje nurt rzeki. Przy ustawieniu promu pod odpowiedni kątem prąd rzeki przepycha go na drugą stronę a obsługa ciągnąc za liny specjalnymi chwytakami pod koniec przeprawy cumuje prom z samochodami i ludźmi.  To stara, wręcz zabytkowa metoda przeprawiania na drugą stronę rzeki, zachowała się już tylko w niewielu miejscach w naszym kraju.

Największe wrażenie zrobił jednak na nas ostatni odcinek dzisiejszego dnia. Odcinek drogi nr 292 z Chobieni do Głogowa. Do głowy przychodzi mi tylko jedno porównanie – Amerykańska 66 Route. Wiem -  to nie te odległości, nie taka legenda, ale wierzcie mi to niesamowity odcinek szerokiej prostej drogi z gładkim asfaltem przecinający aż po horyzont pola i łąki. Momentami nie można uwierzyć, że to nie amerykański step ale nasze dolnośląskie trasy. Jadąc kilka kilometrów nie spotkaliśmy żadnego samochodu. Do tego łąki kwitnące makami i  kwiatami polnymi – to wszystko sprawia, że znajdujemy się na moment w innym świecie.

Późnym popołudniem docieramy do celu dzisiejszego dnia – Głogowa. Po zwiedzeniu odnowionej starówki zatrzymujemy się na noc w Hotelu Interferie. Smaczna obiadokolacja w odnowionej restauracji to smaczne zakończenie dnia.

POLECAMY NA DZISIAJ
Brak Imprez w dniu dzisiejszym
PARTNERZY
WERSJE JĘZYKOWE:
© 2010 copyright - DOT.org.pl, email: redakcja@dolnyslask.info.pl    |    redakcja    |    napisz do nas    |    reklama w serwisie    |    patronaty medialne