wybierz język

WŁAŚCICIEL PORTALU

A A A
Poleć znajomemu
Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błędy (literówki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
Wyślij
20 sierpnia 2011, autor: red.
Wrocław - Kletno - Wrocław 300 km

START (Wrocław) – wyjeżdżamy przez Bielany, po przejechaniu nad autostradą kierujemy się na Świdnicę (w prawo) jadąc na początku wzdłuż Makro, Tesco, Ikea, Mc Donalds (trasa na Świdnicę: Tyniec Mały, Małuszów, Gniechowice, Siedlakowice).

W Mirosławicach skręcamy w lewo do Sobótki. (około 45km od Wrocławia)

Znajduje się parę ładnych miejsc widokowych. Pomijam oczywiście sam szczyt Ślęży (718m), oraz resztę masywu w myśl zasady o nie zostawianiu obładowanego motocykla. Zatrzymując się jednak w pobliżu warto wybrać się na mały spacer w góry. Zresztą to dopiero początek.Dalsza część trasy prowadzi przez Tąpadła oraz Wiry (w nich skręcamy w lewo).

Dalej jedziemy aż do Dzierżoniowa, skąd kierujemy się drogowskazami na Pieszyce.

(Cały czas prosto przez dwa ronda pod rząd – dobrze oznakowane nie da się zabłądzić). Nim dojedziemy do Walimia, dojedzimy do rozjadu na Glinno (w prawo). W tym miejscu, znajdujemy się u podnóża Wielkiej Sowy (1015 m.). Skręcamy w prawo, jadąc przez urocze Glinno. Istnieje możliwość skrócenia trasy od razu na Walim, skręt w lewo przed kościołem w Glinnie, polecam jednak zjazd do Zagórza Śląskiego oraz objechanie zalewu oraz powrót tą samą drogą, by wreszcie wkręcić w Glinnie tym razem w prawo za kościołem. Droga Glinno – Walim którą wracamy jest częstym odcinkiem rajdów samochodowych. Droga jest kręta i zdradliwa, zaleca się szczególną ostrożność, przednia zabawa jednak gwarantowana.

W Walimiu warto zobaczyć Muzeum Sztolni Walimskich. Z Walmia odbijamy na Rzeczkę (po wjechaniu do Walimia w lewo główną drogą by po parudziesięciu metrach skręcić w prawo). Polecam trasę Walim Wolimierz w dwóch wariantach. Nadmienię tylko iż obydwa koniecznie trzeba przejechać są bowiem ciekawe tak widokowo jak i technicznie. Pełna ostrych zakrętów i przewyższeń droga przez Rzeczkę, Sokolec, Jugów, Przygórze prowadząca do Woliborza.

Trasa podobnie jak w wersji 1 prowadzi przez Rzeczkę i Sokolec, później zaś odbija do Bielawy. Jest ona nieco dłuższa i finalnie wiedzie drogą prowadzącą z Bielawy do Woliborza.

Polecam odcinak z uwagi na Przełącz Woliborskom oraz serpentyny. Dodam tylko iż w Woliborzu znajduje się znany braci motocyklowej Leśny Dwór z możliwością noclegu, rozbicia namiotu itp. Rokrocznie w czerwcu organizowane są w nim Zjazdy Motocyklistów Podróżników.

W kwestii spacerów w okolicach Nowej Rudy zalecam dowolność. Dalsza ciekawa część podróży odbywać się będzie od Radkowa.

Z Woliborza możemy doń dojechać zarówno drogami głównymi jak i bocznymi. Zjeździłem trochę okolicę odwiedzając Sanktuarium Maryjne w Wambierzycach.

Przez przypadek natknąłem się nawet na małe ZOO

Możliwe jest skrócenie drogi przez Łężyce do Dusznik skąd podróżować będziemy dalej. Spowoduje to jednak wyraźne skrócenie zabawy z zakrętami, aczkolwiek unikniemy dzięki temu podróży czerwoną drogą międzynarodową.

Dalszy etap wycieczki wiodący ciągle wzdłuż granicy wiedzie z Dusznik Zdrój do Międzylesia.

Zaznaczony na mapce kolorem niebieskim „szlak” zmodyfikowałem na potrzeby noclegu w Kletnie (koło Stronia Śląskiego). Posiadających więcej czasu wolnego zachęcam do odbycia podróży aż do Międzylesia. Trasa wiedzie przez liczne miejscowości turystyczno-narciarskie i oferuje piękny widok wyciągów wpuszczonych w trawę. Niepowtarzalny widok!.

Dlaczego Kletno? Jest to pięknie położona malownicza wioska w Gminie Stronie Śląskie. Bardzo niedaleko zimowego kurortu narciarskiego Czarnej Góry. Znajduję się w niej udostępnione dla zwiedzających wyrobisko dawnej kopalni uranu, liczne łowiska pstrągów, knajpa dla motocyklistów itp.

Powrót do Wrocławia zalecam przez Lądek Zdrój oraz Złoty Stok, ze względu na trasę, okolicę oraz urok owych miasteczek.

Dalej już pełna dowolność.

Tyniec Mały  Małuszów  Gniechowice  Siedlakowice  Wrocław  motor
POLECAMY NA DZISIAJ
Brak Imprez w dniu dzisiejszym
PARTNERZY
WERSJE JĘZYKOWE:
© 2010 copyright - DOT.org.pl, email: redakcja@dolnyslask.info.pl    |    redakcja    |    napisz do nas    |    reklama w serwisie    |    patronaty medialne